nybörjare i gymnasiet

Hej hopp!
Sitter hemma i sängen med myskläder och en kall jordgubbs festis efter en jobbig dag i skolan. Man kände sje som en riktigt rookie bland alla 2or och 3or men så ska det väl vara att börja 1an. Vi började kl 9 med att alla samlades i matsalen för info och så gick man runt lite och sen började jobbet. Att få ihop ordentliga läseordningar till sej för hela 1an. Det tog tid och jag fick det först helt klart när jag hade kommit hem.  Det blev ganska bra, men jag har mycket timmar typ 3 perioder och nästan inga alls 2. Det var ändå rätt okej att börja och träffa alla vänner speciellt roligt var det att träffa Annika och så alla dom nya som man inte kände igen.  Och så förstås Vici & co.
Nu när skolan har börjat börjar iaf jag längta efter stormiga höst kvällar när man sitter under en mysig filt i soffan med en kopp te i handen och lyssnar på den bästa musiken. Och också efter att få gå på höst shopping och köpa storma varma tröjor, nya jeans och andra kläder i höstiga färger. Nåja det får jag vänta med ännu en stund tills det påriktigt blir höst.

Ikväll är det scouter som står på programmet kl 18 och sen bara ta det lugnt tills en ny skoldag börjar. Fast jag börjar först kl 9.40 imorgon. :)

(Shit vad svårt det är at skriva med lösnaglar när man inte är van)



puss, lieenaa


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har saknat dig på bloggen, men nu har jag äntligen hittat dig! Du verkar ha det bra dit ner...:-) Jag har också börjat skolan nu, det känns som om ett nytt liv har börjat! Så otroligt mycket på en gång! Jag är 7 timmar i skolan nästan varje dag, min läsordning var av den kämpigare sorten... Men det lär ska lugna ner sig sedan... Ha det bra! Fin blogg, förresten! Kram

2008-08-12 @ 19:50:03
URL: http://www.bloggen.fi/fulgdezapada

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0