I belong there

God morgon!
Jag vill inte vakna upp till denna vanliga finksa morgon med de vanliga rutinerna. Snart kommer mörkret och kölden påriktigt fast de nästan redan är här. När man går till skolan håller man nästan på att somna, man ser ingenting, kylan biter en i kinderna och vad man än sätter på sej är det inte varmt.
Jag måste få komma bort till värmen 1 vecka som förut. Jag är beroende av det. Antagligen får jag abstinensbesvär om jag inte åker, haha.
Jag måste få känna mej riktigt lycklig en vecka under vintern, få lite färg och bara njuta av det varma och fuktiga klimatet. Få simma i de enorma vågorna och sedan komma upp och låta solen torka en med dess heta strålar. På kvällen gå på restaurang och äta en god biff eller en pizza. Efter det gå längs strandpromenaden tills man kommer till ett passligt ställe att ta kvällens sista drink på.
Och när man vaknar igen ska man kunna gå ut i bara shorts och topp, ta en tur till den närmaste butiken och köpa nybakt bröd som man sedan äter på hotellet med marmelad. Efter det lockar poolen. Eller havet, man kan välja själv vad man vill.
En sådan vecka vill jag ha. Det är dagens önskan och dröm.


Egen tagen bild

'
Denna pool har jag simmat i många gånger, hoppas jag får göra det även i år.

Nu kallar skolan och frukost.

lieenaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0