Vila i frid

Hemma. Än en gång sitter jag framför brasan som såhär på hösten nästan alltid är tänd.  Löven är redan röda och gula och singlar sakta ner till marken medan det omärkbart blir allt kallare i luften.
Skolan var väl som vanligt. Började med kaffe tillsammans med Etta, vilket var en super start på dagen. Vid lunch spelade vi fotbolls match mot högstadie flickorna vilket inte gick så jättebra men vi vann ändå 2-0. Jag hade glömt skorna hemma och så hade jag ingen tröja så jag spelade med vanliga skor och jacka. Klumpigt.



På studiehandledningen fick vi planera hela vår gymnasietid. Inte slutligt, men sådär i grund och botten. Jag har planerat in 84 kurser vilket är 9 kurser mer än man måste ha. 2 av de kurserna har jag dessutom redan avklarat genom min språkresa och en första hjälp kurs. Funderade också lite på vilka ämnen jag ska skriva i studentexamen. Detta är vad jag kom fram till:


Modersmål
Psykologi

Matematik B

Engelska A
Hälsokunskap

Hur låter det? Om mina framtidspalner ändras så måste jag ju tänka om, men om jag håller fast vid drömmen om att bli modersmålslärare så borde det väl duga.

På aftonbladet har en cancerdrabbad tjej (Johanna) börjat blogga nyss läste jag. Samtidigt hittade jag en länk på Stina-lees blogg. Den var till en annan cancer sjuk tjejs (Madde) blogg. Den enda skillnaden är att Madde är död. Hon dog igår. Tänk vad orättvist livet är. För bara några dagar sedan skrev hon på sin blogg om en ny medicin som hon skulle prova. Det räckte inte. Jag blev gråtfärdig när jag läste alla hälsningar till henne. Började gråta påriktigt när jag läste hennes mammas blogg. Tänk att mista någon man älskar över allt. Jag lever med i sorgen. Hoppas du har det bra Madde! Vila i frid!



Maddes  mammas blogg

Maddes blogg



Nu ska jag läsa lite, käka något och sedan bada bastu.

Ha en fin kväll alla ni! Kärlek,

lieenaa


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hu ha du fått kurser av språkresann?:O:O

2008-09-16 @ 22:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0