Har ar mitt 2009

2009. Vad ska jag säga om det!? Det har alldeles säkert varit det svåraste året i mitt liv hittills, jag har varit så lågt nere på botten som igen någonsin skulle kunna föresälla sig. Men vi börjar från början. De första månaderna var ganska lugna, inget speciell hände. Lite fester då och då, men annars var det skola och vänner som stod på programmet.


I januari slutade jag äta godis pga att jag och Anna bestämde oss för att tillsammans ha strejk i ett par månader. Det var början på min ätstörning, men det visste jag såklart inte då.
Våren kom med sol, födeledagar och svårare tider. Maj var en hemsk månad, men då sökte jag också hjälp så de var ett tort steg. Efter maj kom sommaren. Skolan slutade, jag åkte till Sverige och estland, hängde en hel del på stranden och njöt av sommaren som gick bra, allt seglade på lugnt.


Sommar:




I augusti började skolan.



Jag började känna av pressen från skolan och fick återfall av ätstörningen. Därmed tog jag paus från skolan och bestämde att jag går gymnasiet på fyra år. Sedan september har mitt liv i princip gått ut på att kämpa och fokusera på att bli frisk. Det har gått upp och ner. Men såklart har jag varit med på fester och kunnat leva ändå. Hösten och vintern har absolut varit den bästa tiden på detta år. I spetember fick jag även jobb som personlig assistent och jag har trivts jättebra med det.



17 år




Så var jag med i station T och fick baka en 5 våningarskaka, de var jättekul.
Hösten gick förbi snabbt, jag började se framemot julen i början av november.



December kom med massor roligt och spännande program. Jag och min kusin gick på Carolas julkonsert och det var en riktigt upplevelse, sedan räffade jag Björn och Benny från Abba. Skolan började den 7 december vilket var skönt och roligt, men nervöst. Den 13 åkte jag, min kusin, faster och farmor till sverige på kryssning, de var härligt att komma till Stockholm. Och så blev det jul ganska snabbt.




Julafton var perfekt, precis vad jag behövde. Även juldagarna var just som de ska vara.
Nyåret spenderas nu på Teneriffa med sol, raketer och strandliv.

Jag är helt säker på att jag har glömt något, men detta är i alla fall en liten återblick av mitt år. Fastän det har varit mitt svåraste år och väldigt jobbigt på alla sätt, har det också varit det bästa året i mitt liv. Jag skulle inte kunna vara mer tacksam för att jag har alla mina nära och kära, släkt och vänner som söder mej och gör mitt liv till det bästa.

Tack för ett fint och lärorikt 2009!







Kommentarer
Postat av: Milla

Ja tycker att du ska va stolt över dig själv,du har gått igenom motgångar med stil!allt som hänt ha gjort dej till en starkare person!gott nytt år:)

2009-12-30 @ 19:01:13
URL: http://millav.papper.fi
Postat av: minna

jag är så avis, ja vill okså utomlands! ha en skön resa och ett gott nytt år :) -minna

2009-12-31 @ 11:57:28
URL: http://minnass.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0