10 år framåt.

Jag har alltid haft det ganska klart för mig vad jag vill göra när jag blir stor, men det var först i förrgår som jag påriktigt besämde mig. Nu har jag i princip planerat mitt liv för de nästa 10 åren.

Under gymnasietiden blir det väl mest plugg och så, måste tänka på studentexamen och satsa på den sedan. Efter studenten men innan studentdimissionen ska jag och Annika åka till södern. Det bestämde vi för sådär ett och ett halvt år sedan. Så när vi kommer tillbaka till dimissionen är vi vackra och bruna.
Så blir det väl att söka in någonstans, vet inte ännu vart, men modersmålslärare är vad jag ska bli sedan, så jag ska väl läsa något med litteraur.  När jag har en studieplats åker jag till Sverige på mellanår, jobbar, njuter, festar. Om jag trivs stannar jag där, annars komme rjag tillbaka till Finland och studerar. Efter det är mina planer lite oklara ännu, förutom att jag ska ha mitt första barn när jag är 24-25. Och så ska jag resa mycke och åka o hälsa på alla mina vänner som kommer bo utomlands, som det nu ser ut åtminstone.

Låter ganska fint tycker jag.
puss.


Kommentarer
Postat av: Malin

Så du ska ha ditt första barn när du e som jag? Paineita!! Ja känner mig ännu som en tonåring :)

2009-02-07 @ 21:13:54
Postat av: Linn

Ja hade int ens täkt på att du e så "gammal". De låter så gammalt i mina öron, men kanske de int e..:)

2009-02-07 @ 22:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0