dom dagarna som var

Usch, när jag satt och läste fick jag plötsligt en såndär hemsk lite tryckande känsla av att jag inte vet vad jag ska göra med framtiden. Att jag inte har någon koll över mitt liv, jag bara lever det och gör ingenting för att göra det till mitt liv. Jag vill ha kontroll, jag vill kunna vara stolt över hur jag har levt, vad jag har gjort och vem jag är. Hittills har jag inte gjort något åt det.
Jag vill få en ny start, frågan är bara hur?
Vad ska jag göra för att få ett sånt liv som är avundsvärt? Jag känner ingen som har ett sånt liv, jag kan tänka mej att det finns vissa sådana, men jag känner ingen. Men jag tror att man verkligen måste kämpa själv, man måste tro på det man gör, tro på att man ska lyckas.
Första steget tror jag att är att få en bra självkänsla och ett bra självförtroende, så det ska jag börja jobba på. Sedan ska jag sätta upp mål, tänkte göra en "dream board" eller vad det nu heter, med bilder och texter. Gjorde en sån för kanske 1 år sedan, men de skulle vara bra att uppdatera den lite tror jag. Den ska jag sedan hänga upp så att jag kan se den varje dag när jag stiger upp på morgonen.
Från och med nu ska mitt liv bli bättre.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja borde å göra upp en sådän dream board

2009-01-25 @ 19:51:02
URL: http://jaennys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0