passion for TÅRTA





Tänkte börja dagen med ett inlägg från gårdagen och sedan ett från kvällen. Jag har nog inte haft så roligt på länge som jag hade igår. Vi kom till mässan kanske 10:30 och då förberedde vi bara lite småsaker, så fick vi gå omkring och käka lunch på ett sushi ställe. Klockan ett började showen och ja, jag var nervös. Men jag kunde fokusera och trots att vissa saker skulle ha kunnat gå bättre blev jag jättenöjd med resultatet. Det blev en tårta med tunga mörkchoklad bottnar dränkta i kaffelikör, lemoncurd, en chokladmousse med hasselnötter och en jordgubbsmousse som fyllning. På hade jag en chokladganache och dekorationer bestående av färska jordgubbar, passionsfrukt och lite björnbär. Jag fick mycket positiv feedback och receptförfrågningar. Jag smakade själv också en liten bit och jag måste säga att jag nog lyckades, haha. Receptet kommer att komma upp på nätet och om ni någongång bakar denna, gör inte fem våningar, det blev lite mycket. Men som sagt, jag har haft två jätteroliga och lärorika veckor!

Kommentarer
Postat av: jenny

åååh jätte fin linn, ja e så glad för din skull=)! kram

2009-10-24 @ 10:13:09
URL: http://jaennys.blogg.se/
Postat av: marina charlotte

2009-10-24 @ 18:32:28
Postat av: marina charlotte

sry för dn förra tom kommentaren...



GRATTIIIIISSS

du lyckades verkligen baka en fin kaka! den cr ju helt himla god ut! o så hade du rikit en kockskjorta me ditt namn så att ala vet vem mästerkocken är!

2009-10-24 @ 18:34:13
URL: http://marinacharlotte.blogg.se/
Postat av: Tessa

namm!! :p

2009-10-24 @ 22:33:46
URL: http://tessatarr.blogg.se/
Postat av: daniela

den sir urgod ut!

2009-10-25 @ 11:08:46
URL: http://ddanielas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj va den ser god ut! Grattis!!! :D

o hoppas du snart kan kma ti skolan...!? Vi sakanr dig här :D

2009-10-29 @ 20:19:20
Postat av: Anonym

Oj va den ser god ut! Grattis!!! :D

o hoppas du snart kan kma ti skolan...!? Vi sakanr dig här :D

2009-10-29 @ 20:20:03
Postat av: Anonym

Oj va den ser god ut! Grattis!!! :D

o hoppas du snart kan kma ti skolan...!? Vi sakanr dig här :D

2009-10-29 @ 20:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0