bättre sent än aldrig

Jag tror inte att jag har en ätstörning (det stämmer inte in på olika listor osv som jag har läst). Jag vet att det jag håller på med inte är så bra. Saken är den att jag inte egentligen vill sluta. jag vill fortsätta, för annars blir man ju inte alls smalare överhuvudtaget. Men hur ska jag kunna sluta när jag inte ens har en ätstörning eller är tillräckligt smal eller något? okej, jag förstår att du tycker att jag e seko o löjlig, du som har haft det så svårt... men, I admire you!

Hittade en kommentar som jag helt missat eftersom jag var i Kina, men nu ska jag ta mig an att svara på den.

Grejen är den att man inte alls behöver passa in på några listor eller något för att vara sjuk. De kriterier som idag finns för att man ska ha en ätstörning är helt störda. Det finns så många flickor som lider enormt mycket utan att passa in på kriterierna. Det som du beskriver är helt klart en form av ätstörning. En ätstörning Utan Närmare Specifikation. Ta allvarligt på det! Sök hjälp innan det bli värre. Lita på mig, du vill inte låte det gå vidare. Om du har möjlighet så ta kontakt med syömishäiriökeskus, annars så är det en super början att prata med kuratorn i skolan. Nu vet jag inte i vilken skola du går, men åtminstone är kuratorn i mattliden väldigt bra. Jag hoppas att du förstår att det du håller på med inte är friskt och kan leda till livsfara, så nu ber jag dig att idag ta tag i detta. Om du kan så tala med din mamma, pappa, syster eller bror. Annars så går du till kuratorn (tillsammans med en kompis, eller ensam) imorgon, det första du gör! Du måste!
Hoppas du är nöjd med svaret. Och jag tycker inte att någon är löjlig, sådan är jag inte. Sköt om dih riktigt ordentligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0