Ojojoj

Det här inlägget är till den person som skrev att hon inte har en ätstörning men ändå väger sig 15ggr/dag.

Jag är ledsen, men du verkar må väldigt dåligt och du har definitivt en ätstörning som dessutom har gått ganska långt. Det är väldigt allvarligt och jag råder dig att omedelbart prata med någon. Det var redan bra att du skrev här. Om du inte har en våg så kan du inte väga dig; alltså släng vågen. Istället för att hetsäta ska du äta normala portioner 5ggr/dag. Då blir du inte hungrig och behovet att hetsäta minskar. Och terapi skulle vara helt självklart för dig. Du har en ätstöring som gått för långt och du behöver hjälp av proffs. Då du sa att du vill ha hjälp att kontrollera dig så säger jag emot. Du kontrollerar dej redan för mycket. Du måste släppa kontrollen!

Det är helt sinnessjukt hur allmänt ätstörningar är. Jag  börjar må fysiskt illa och har bara lust att lägga mig i någon väns famn och gråta, för det är inte normalt att så många flickor ska må så dåligt att de tar till livshotande åtgärder. Jag har god lust att starta någonslags kampanj mot ätstörningar för så här kan det inte fortsätta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0