SVARSVARSVAR

Nåja mina älsklingar! Nu har jag svarat på frågorna, några har jag inte svarat på eftersom jag inte tyckte att det var passande. Jag måste säga att jag blir så glad över alla frågor och alla komplimanger. Riktigt påriktigt, det är helt fantastiskt. Tack!

SVAR:


Hej!
Älskar din blogg, den är super! :) jag har en liten fråga som jag inte själv fått svar på.
För mig är det så att om jag äter en dag så äter jag massor, kan inte stoppa lixom eller det blir lixom så att jag blir övermätt på kvällen. Så därför har jag nu slutat äta morgonmål och mellan mål (jagvet äatt det är dåligt men jag kasn bara inte!) vissa dagar, det är konstigt och jag undrar hur jag ska göra för det kan inte vara bra i längden :/ så mitt problem är att jag äter för mycket oeller för lite. o dessutom tillåter jag mig bara att äta sötsaker 2dagar i veckan och då äter jag också för mycket :(

Jag känner så väl igen mig. Jag tycker du ska försöka äta mer regelbundet och undvika att äta för lite. Normla portioner var tredje timme. Och morgonmålet är viktigt! Jag vet att det är svårt, men försök. Sedan ska du inte ha sötsaksförbud någon dag alls. Ibland äter man sötsaker varje dag i två veckor, ibalnd äter man sötsaker en gång i veckan. Det är olika och man ska inte ha regler för det.

hur ska man berätta till sin mamma att man vill fara på fester långt in på natten, jag är bara 15 år o hon vet att man brukar dricka...? och ennu en pinsam fråga: hur kan jag säga till mamma att jag vill använda stringin när min mamma e så gammalmodig som int tycker om dom? :O tacksam för svar

Du kan försöka diskutera med din mamma, men det har du säkert redan gjort. Annars så är det kanske inte så att man ska vara ute allt för länge då man är 15. Men ett tips är att åka till någon övernatten, då behöver inte din mamma oroa sig. Och på den adra frågan så kan jag av egen erfarenhet säga att börja bara använda. String använder man ju för att det intte ska synas igenom byxorna så om din mamma säger något så kan du bara säga att du inte vill att det sk synas igenom

kan du visa upp ditt rum din garderob och dina alla fina kläder, jag e avis ;))


Här kommer lite alltiett. Mitt rum och mina garderob är helt kaos just nu.

du verkar ha bra ordning på ditt liv, hur har du gjort för att komma så långt? ha ett jobb, fara ut med vänner och äta, köpa dyra saker, kunna komma hem mitt i natten efter fester????

Oj, vad ska jag säga? jag upplever inte själv att jag har så värst bra ordning. Men det är ju roligt om det verkar så. För att komma dit jag är nu har jag levt. Lärt mig av mina misstag, lyssnat till kritik, tillåtit mig själv tillräckigt med vila, försökt lyssna på mig själv och framför allt försökt njuta av livet och leva i nuet.

när du kommer hem efter en fest mitt i natten, har då resten av din familj somnat och smyger du då bara upp i rummet eller hur gör du? jag tror jag skulle väcka hela familjen :((

Jag går alltid först till mina föräldrars rum och säger att jag är hemma. Det gör jag vilken tid jag än kommer hem och hur full jag än är.

Har du några förslag på dejtidér? Första dejt, eller annors bara dejt spelar ingen roll.


Något som man själv tycker är roligt och som man känner sig bekväm med. Att tillsammans laga en måltid, segla, bowla. Ja, jag vet inte. Men inte bara kaffe och awkward tystnad tack!

Hur länge tycker du man ska vara tillsammans före man har sex? Har du några tips på vad man ska göra om man har nåt på g med en kille, men han talar med alla flickor och frågar alla på fester osv? Då menar jag att det är jättesvårt att lita på denhär killen... Vad ska jag göra?

Man ska vänta tills man känner sig trygg med personen ifråga. Om det är svårt att lita på honom ska du först tala med honom, men kom också ihåg att om det finns ett rykte om någon så är det oftast sant. Känn efter och gör inte något bara för att du förväntas göra det.

Vad är din favorit outfit? :)
Du är skitnsygg!


Tack, vad glad jag blir. Just nu är min favorit outfit lång svart kläning med conversen och jeansjacka eller höga shorts med ett transparent vitt linne instoppat och ballerian till det. Plus smycken till såklart. Absoluta bekvämaste favoriten är ändå mina abercrombie&fitch collage shorts och lös t-skjorta.

Vad har du för planer efter studenten, studera mellanår?:)

Jag kommer ha ett halvt år mellanår eftersom jag blir student på hösten. Då skulle jag jättegärna resa och så jobba förstås för att ha råd att resa. Sedan har jag planer på att söka in till Linköpings universitet och psykologutbildning.

du e så otroligt vacker!
hur ska man säga till någon att man tycker om den? ja e annors helt super social o har jättelätt att tala me folk osv men när det kommer till nån pojke jag tycker om så går jag helt i lås. Det är liksom "aldri i live att ja sku seja någå fö vaffö sku en jätkä som han tycka om nån som mej? o att däffö sku de ju ba bli pinsamt" osv. lite svårt o föklara men ja litar på att du föstår ;) ha en super dag, de fötjänar du!


Jag förstår exakt vad du menar! Men vet du vad? Du är bäst så som du är och tycker någon inte om dig för den du är så är det hans problem. Det värsta som kan hända är att han inte besvarar dina känslor. Och då är det bara att gå vidare. Inget ont skett. Då var han helt enkelt inte värd dig. Jag vet hur svårt det är att tänka såhär, men egentligen är det bara självklart och logiskt.

vad sejer statistiken, ungefär hur många läsare per dag har du? är antagligen ganska många :)

Jag har inte alls särskilt många läsare per dag. Kring 160-180 per dag. Ibland över, ibland under.

när blir du färdig från gymnasiet, och blir du alltså student från mattliden eller aftis?
vad vill du jobba med som stor?
hur mycket pengar använder du till shopping per månad?
vad älskar du mest att shoppa (skor,väskor,smycken etc.) ?
din favoritmaträtt?


Jag blir stolt sudent från aftis i december detta år.
Jag vill jobba som terapeut.
Oj, svår fråga. Det varierar, vissa månader typ 150€, andra över 500€.
Bäst tycker jag om att köpa saker som jag varkligen tycker är fina. Inte typ hms tröjor utan mer sådant som jag vet att jag kommer ha anvädning av. Tex. min longchamp väska och mina raybans. Och förstås vissa klänningar. Jag älskar Klänningar.

hur lång är du?
Hur lär man känna dig bäst?
Var kan man träffa/se dig?
Beskriv en snygg/söt kille enligt dig
Vilken färg har du på din tandborste?
Vilken "extra detalj" på en kille eller borde en kille ha som du dras till?

Jag är 164,5 cm lång
Man lär känna mig bäst genom att komma och prata med mig, vara rolig och snäll.
Om man av någon anleding skulle vilja se mig är jag ofta i iso omena och så förstås i stan. Esplanad är mitt favorticafé så där hänger jag en del. Annars spenderar jag mina dagar i skolan.
En snygg kille har brunt hår, är solbränd, muskler, en ganska liten tatuering, helst inte skägg, är lång, snygga kläder. En söt kille är däremot min dröm. Han tror inte för mycket om sig själv, har ändå självförstroende och ser sådär snäll ut.
Min tandborste är just nu ljusröd/blå.
Det viktigaste för mig är att han är snäll. Rikigt sådär helylle snäll. Tyvärr verkar jag dras till lite fel personer, hehe.

Skulle du kunna tänka dig att ha ett förhållande med en asiat eller någon med rötterna från utlandet så att säga?
Kan du kinesiska?
hur pass bra känner du till andra läner förutom Nyland?
Beskriv dig själv med ett ord


Jag skulle absolut kunna ha et förhållande med någon från ett annat land.
Tyvärr kan jag inte kinesiska förutom lösryckta ord som ex. "lilla syster", "tack", "plommonblomma", "lycklig", "äppel" osv.
Jag måste nog medge att jag inte är någo expert på andra län. Har inte rest runt så mycket i Finland.
Jag med ett ord: impulsiv

hoppas du int tar illa av den här frågan, men ja måste bara fråga, hur kan din tvillingsbror vara så bra vän med calle trots allt han gjorde åt dej? ja sku vara skitsur på min brorn iallafall..

Jag tar verkligen inte illa upp. Jag undrar det själv också och jag har frågat honom. Jag har ingen rätt att säga något om vem han umgås med och vill han umgås med Calle så varsågod. Men lite försvånad är jag nog måste jag säga.

har du någon gång varit med i tv... i samband med matlagning?

Ja, jag har varit med i tv och bakat en 5 våingars kaka på matmässan i helsigfors.

Vad hade du för ätstörning? Var det liksom mer mot anorexi, bulimi eller hur var det?

En salig blandning som först var anorexi, sedan bulimi, sedan bulimisk anorexi osv. En enda röra var det. Usch.



Kommentarer
Postat av: A

Ja vet att frågestunden e slut, men ville bara fråga en sak. Var/hos vem går du på terapi? Hur länge har du gått på terapi och känner du att det hjälpt dig?

Super blogg:)!

2011-05-22 @ 19:01:51
Postat av: Anonym

självklart vill man lära känna dig bättre! Du verkar så trevlig och mysig som person :)

Tycker så synd om dig då du ibland har så brant uppförsbacke, att man vill bara ge dig stöd... hoppas du inte missförstår nu men jag visste inte hur jag skulle uttrycka mig.



Vi fortsätter att ha det bra! :)

2011-05-22 @ 19:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0