Traditioner

Hej på er!
Kom hem för en tid sedan efter en lååång dag på stan. Skolan slutade redan 12 tiden och efter det har jag bara hängt i stan i väntan på att jag klockan 19 skulle till en restaurang och äta med en grupp människor, riktigt trevligt hade vi och salladen com jag åt var också god.
Anna och Annika var så snälla att de väntade med mig ända tills dess. Vi fördrev tiden, först med shopping och sedan med fika och sånt. Till slut gick vi till matbutiken för att köpa lite saker som anna behövde, bl.a. fisk rom. Vi hittade på ett antag galet roliga skämt om det. De var på finska så ingen idé att jag skriver ner dem hit anatr jag.
Nåja, hittade en jättesöt klänning och en kuvert väska från Gina Tricot som jag tänkte ha på julafton och skolans julfest. Lägger in en bild imorogn om jag hinner. (Annika köpte btw en liknande klänning som den första i föregående inlägg, fast röd med svart rosett, ursöt)
Imorgon ska jag till farmor och farfar på den traditionella lillajuls tillställningen. Synd bara kommer det inte så många, vi blir bara 5 st tror jag. Ingen annan från min familj kommer och dessutom så kommer inte kusinerna :(
På dagen kanske jag orkar dra mej till scoutbasaren i stan, men det får vi se.
Härligt med sådana traditioner. Så vitt jag kommer ihåg har vi i alla tider på lillajul alltid först åkt till scoutbasaren och så efter det till famo och fafa. Vad vore livet utan traditioner? Allt skulle vara en enda osammanhängande cirkus. Traditioner får en på något vis att känna sig trygg, man vet liksom sin plats. Så nu ni alla som bryter traditioner, fy skäms! ;)


hmm, vissa är här och förbereder julen medan andra ligger
i södern och blir brun som en pepparkaka. Rättvist? Nej!


Jajamensan, ha en så skön kväll. Jag ska spendera den med friends tror jag.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja sku SÅ villa komma ti mommo o moffa idag men ja måst stanna i Åbo o läsa på tent som ja har på månda. Va e värre än de? Helt hemst, de e ingen lillajul utan mys i Munksnäs:(! Hoppas ni har de kul, hälsa alla!! STOR lillajulskram ti min söta kusin!! Jättefin klänning o väska ha du köpt!!

2008-11-29 @ 11:55:25
Postat av: Anonym

Stackarn, nå men vi tänker på dej! :) Kram! linnsen

2008-11-29 @ 16:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0