Choklad provning på Tasty




Kom precis hem från choklad seminariet, och det var helt fantastiskt. En sådan upplevelse måse man ta vara på, de upprepas inte hela tiden. Jag fick lära mej helt oroligt mycket och smaka på världens godaste choklad (enligt mej alltså, ingen kan säga vilken som är världens godaste choklad eftersom alla har olika smak) som också var den choklad i världen som har den bästa kvaliteten. Vi smakade sammanlagt på 7 av de bästa chokladerna som finns, och min favorit var en med en rökig, ganska torr smak. Alla var mörka choklader och alla hade sin egen unika smak. Lärde mej också en massa historia och annan fakta och kakao och choklad. Helt fantastiskt! Bara så ni vet; den "choklad" man köper i vanliga butiker (t.ex. fazer och marabou) kan nog inte kallas choklad. Den är bara tillsattsämnen och har inget med riktig choklad att göra. Jag kommer helt klart inte köpa choklad från matbutiken igen, utan satsa lite mer på att köpa fina och därmed också dyrare choklader som ger maximal njutning och en äkta smak.

Nu ska jag baka min kaka inför morgondagen. Kram!

Kommentarer
Postat av: marina charlotte

aaahhh, choklad!!!!

du din lyckost :D

2009-11-08 @ 23:25:59
URL: http://marinacharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0