texten

"Kön är inte så lång som vanligt, kanske för att det inte riktigt ännu är lunchtid. Det doftar nybakt kanelbulle och kaffe i hela salongen. Bakverken ligger där bakom glaset som tavlor på en utställning, så ståtliga och vackra så man skulle kunna gråta. Ibland unnar jag mig ett havrekex med korinter. Men idag är inte en sådan dag, idag tar jag bara en kopp grönt te. Egentligen skulle jag vilja köpa en bakelse av varje sort och ha smakprovning, men den tanken är nästan pinsam så jag skjuter den snabbt åt sidan. Tar min mörkröda lilla bricka och går upp för trappan till mitt bord. Det jag alltid sitter vid, som har den bästa utsikten. Man kan se vem som kommer in och dessutom ser man rakt till kassan så man ser vad alla beställer. Vid bordet bredvid mitt sitter två finlandssvenska damer med varsitt glas vittvin. De pratar på varandra, jättefort och hela tiden. Ibland, då de hinner tar de en stor klunk vin.

Idag har jag drömt om en egen lägenhet och ätit köttisar på Ikea, fikat på wayne's med Annika och spenderat kvällen i skolan på skrivkurs. Texten ovanför är ett utdrag ur den text som jag kommer att bidra med i en bok som vi kommer ge ut. Jag fick massa positiv feedback idag och blev glad.
Imorgon är det onsdag. Fyfan så jag fruktar morgondagen. Mera senare, godnatt kram!


Kommentarer
Postat av: jenny

Jätteskickligt skrivet Linn!!

2010-03-16 @ 20:50:30
URL: http://jaennys.blogg.se/
Postat av: Anonym

linn gumman du skriver jätte bra o personlit!! :))

kommer hem snart så vill ja chilla me dejh okeeeyy?? :D ja e himas i två veckor!!

2010-03-16 @ 21:37:24
URL: http://livethelifeyoulove.papper.fi
Postat av: faster

Vad fint skrivet. Man vill ju läsa mera.

2010-03-17 @ 14:04:37
Postat av: antonia

j'tte bra skrivet linn!:)

2010-03-20 @ 13:27:08
URL: http://dirtyglam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0