goodies

jag förstår inte, du skriver ju hela tiden hur mycket ångest ätandet fortfarande hämtar och att du inte riktigt kan äta som du vill... men så äter du ändå varje dag typ ben&jerrys eller godis? äter du av dem som små mängder som mellanmål då eller?

Då jag äter godis, glass, kakor eller vad det nu skulle kunna vara så äter jag det som mellanmål eller kvällsmål. Jag tränar mig på att äta alla dessa godsaker. Det enda sättet att lära sig äta utan ångest är att äta. Sedan kommer ångesten nog ändå, jag får dåligt samvete och tänker mycket på det, men det har jag lärt mig leva med. Det är skitviktigt att äta sådant som ger en ångest för till slut är det inte så ångestväckande och man märker att det inte påverkar ens vikt något. Det att jag äter godis m.m. betyder tyvärr inte att jag skulle leva att ångestfritt liv. Varje dag har jag ångest ännu, dock är det ganska lindrigt, men jag lider av det. Jag talar mycket om det med min terapeut och vi försöker tillsammans få mig att förstå vikten av att äta godsaker. Ibland går det bättre, ibland sämre.

Jag vill kunna äta utan att ha ångest och detta är det enda sättet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du e söt linn! Keep it up girl! :) blir alltid tagen då jag läser din blogg fast jag int känner dig personligen och alltid lika roligt hur du skildrar din vardag.

Vi fortsätter att ha det bra, så syns vi kanske en dag :)

2011-04-02 @ 14:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0