har du något tips på vad jag ska göra ? liksom, utan att göra hullu mega haloo om det hela..? okej jag kanske låter dum som babblar på om detta, men jag tänkte att du kanske kan hjälpa, det har du tidigare gjort.

Nu tar vi tag i detta tillsammas. Stegvis ska du göra alla dessa punkter! Ett nytt steg per dag. Du måse göra detta, du har inget val. Inget fusk.

1. Släng vågen (supersupersuper viktigt att du inte vet var den är och kan ta fram den då du vill)
2. Om du har "förbjuden mat", ät varje dag något av det. Ex. En dag tar du istället för rågbröd vanligt vitt bröd (med smör och pålägg!). Nästa dag tar du en chokladstång och en frukt till mellanmål istället för yoghurt och frukt. Sedan sätter du dressing på salladen varje gång du äter sallad. Äter pizza någon dag. Går på café. Osv.
3. Sluta omedelbart läsa bloggar som har något med ätstörningar/dieter att göra
4. Kom ihåg att terapi faktiskt är helt otroligt fint och bra. Tänk på det.
5. Ljug inte för dig själv
6. Ljug inte för andra
7. Säg inte att du redan ätit om du inte gjort det.
8. Kom ihåg att det är jättevikigt att äta 5 gånger per dag.
9. Skriv varje dag ner 3 saker som varit bra med dagen, 3 saker som du gjort bra och 3 saker som du ser framemot.
10. Lyssna på dig själv. Inte på ätstörningen. Det finns en skillnad!
11. Umgås inte med personer du vet lider av samma problematik som du. Det blir bara hemskt.
12.Det svåraste av allt: försök prata med någon och berätta hur du mår just nu. Vem som helt är bra.

Och kom ihåg att du är fin! Du är värd ett så mycket bättre liv.

Kommentarer
Postat av: sby

Hejhej! Jag börjar bli lite skrämd över mig själv. Liksom, jag har int kanske en ätstörning, jag vet int. Men jag väger mig kanske 15 gånger per dag, seriöst, jag spyr nästan varje dag, flera gånger om dagen ibland. Men int helt varje dag alltid... Det går i vågor. Mitt problem e int som på listan att de sku finnas saker ja int får äta, utan ja kan int kontrollera mig själv o sen ja liksom allt o.. hmm endar upp me fingrarna i halsen... tips :S? för det är inte en ätstörning ännu eller något, så det är ingen idé att säga till typ nån, för det är inte så allvarligt att man sku kunna få terapi... och int vill jag egentligen ha terapi heller, jag vill bara bli lite bättre på att disciplinera mig själv. Sorry för den superlånga kommentaren, ha det gött :)

2011-05-26 @ 21:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0